Kikooboo en français ! Kikooboo in english !
  Dans ce carnet

Prénom  Tin  Nom  Meylemans
 Age  21  Minimessages  Envoyer un message
 But du voyage  Etudes  Durée du séjour  4 mois
 Date de départ  31/07/2006   Note: 3,5/5 - 4 vote(s).
 Description : Je fais des recherches à l'université Nihon à Koriyama au Japon pour ma thèse... en dehors de ça je découvre, je m'amuse, ...

[ Diaporama ]

[ Mes liens favoris ]

Localisation : Japon
 Date du message : 25/09/2006
 Diaporama des photos de ce message
Page précédente Page suivante Retour liste messages Imprimer
 content van ons weekend

Zaterdag slapen we uit. Ik ga ’s middags zwemmen, daarna het appartement wa opruimen, stofzuigen etc. Maly gaat nog naar het labo, maar dat bleek nogal nutteloos. Morgen gaat ze dus zeker niet terug…dat wil zeggen: een dagje vrij!!

We beslissen van de zondag in Matsushima door te brengen. Dat is een stadje iets ten noorden van Sendai. De gidsen raden aan om van in Shiogama te vertrekken.
We staan dus op tijd op (om 7u!) en nemen de Shinkansen van Koriyama naar Hon-Shiogama. Eerst bezoeken we daar een tempel.
tempel in Shiogama
Van daaruit nemen we de boot naar Matsushima.
meeuwen vliegen achter de boot tijdens de boottocht van Shiogama naar Matsushima versierde boot
Voor de kust van Matsushima-Bay, liggen er honderden kleine eilandjes begroeid met pijnbomen. De boot vaart daar tussen en langs…echt heel plezant. Zo zitten we ongeveer een uur op de zee!
één van de vele eilandjes voor de kust van Matsushima begroeid met pijnbomen
Onderweg zien we ook hele “velden” bamboestokken, waar ze zeewier aan kweken. Zeewier eten ze hier bij veel gerechten: ze rollen er rijst in om sushi te maken, ze doen het ook rond de rijstballen of gewoon als versiering bij een gerecht. De kwekerijen zijn dus redelijk groot en dat levert wel mooie beelden op. In de zee worden ook oesters gekweekt.
bamboestokken om zeewier te kweken ik denk dat hier oesters groeien...
wij op de boot
In Matsushima gaan we eerst eten. Na een tijdje hebben we een goed restaurantje gevonden, waar we tempura van vis, garnaal, paling en groenten proberen.
ons middageten: tempura van paling, vis, grote garnaal en groenten
Nadien bezoeken we het stadje. Eerst proberen we de “Live Seafood Market” te vinden, die op ons kaartje staat. We vragen de weg aan een agent langs de weg, hij wijst nog verder langs de weg. Na een kwartier stappen zien we nog niks, behalve een paar vissers aan het water.
vissersbootjes ik in Matsushima
Als we terug lopen, zien we dat er veel meer mensen zijn op de plaats waar die agent staat…hiér is dus de Live Seafood Market. Het zijn eigenlijk gewoon vier kraampjes naast elkaar langs de weg, waar ze levende schelpen, geroosterde octopus en inktvis op een stokske verkopen.
inktvis op een stokske
We gaan terug naar het centrum, waar er nog een tempel de moeite waard is. Er zijn ook nog beeldhouwwerken van boeddha bewaard, die in de rotsen zijn uitgehakt. Blijkbaar maakte dat deel uit van de training van de monniken van vroeger.
tempel in Matsushima
Daarna zitten we nog een beetje aan het water
maly en ik in Matsushima maly en ik in Matsushima
, bezoeken we nog twee eilandjes, die door een brug met het vasteland verbonden zijn. Uiteindelijk wordt het 17u…sluitingstijd voor alle toeristenattracties: de winkeltjes, tempels, kortom alle toegangen worden gesloten. Een half uur later is het donker en liggen de straten er verlaten bij.
We eten sushi en lopen nog wat rond in de slecht verlichte stad zonder terrasjes…niet echt wat wij toeristisch noemen.
na 17u is alles dicht en zijn de straten doods...
Om 19u40 hebben we een trein terug naar Koriyama. De terugreis duurt wat langer dan de heenreis, omdat we niet met de Shinkansen reizen. Om 23u40 zijn we terug op het appartement…vermoeid maar content van ons dagje uit!